تبلیغات
tahghighatt - پایان نامه كانون پروش فكری كودكان
 
tahghighatt
09376422121
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : علی م مولایی
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
 --> 1-1: شناخت موضوع 1-1-1: کانون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان و شکوفایی استعدادهای هنری آنها در اوقات فراغت فعالیت میکند. مهم ترین فعالیت های کانون یه شرح زیر معرفی میگردد: ·         فعالیتهای فرهنگی و هنری:        کتابخانه – موزه کودک و تاریخ – آسمان نما - مرکز افرینشهای ادبی ·         فعالیتهای تولیدی:       انتشارات  - امور سینمایی -  تئاتر و تئاتر عروسکی -  سرگرمی های سازنده  ·         فعالیتهای پژوهشی و آموزشی:   پژوهش - آموزش ·         فعالیتهای اداری، مالی و عمرانی ·         جشنواره ها و نمایشگاهها ·         ارتباطات و اطلاع رسانی     2-1: ساختار کانون: حوزه مدیر عامل: روابط عمومی – کانون زبان ایران – دفتر مرکزی حراست و هسته گزینش. معاونت تولید: امور انتشارات – امور سینمایی – مرکز سرگرمیهای سازنده و مرکز تولید تاتر و تاتر عروسکی. معاونت پژوهش: امور بین الملل – پژوهش و تجربیات هنری – مرکز آفرینشهای فرهنگی و هنری – کتابخانه و موزه کودک معاونت فرهنگی:  مرکز آموزش – مرکز آفرینشهای ادبی – هماهنگی امور استانها . معاونت اداری و مالی: امور اداری – امور مالی – طرح و برنامه و بودجه – خدمات ماشینی و دفتر طرح های عمرانی جشنواره ها و نمایشگاهها. فضاهای در نظر گرفته شده: فضاهای در نظر گرفته شده برای این مجموعه با توجه به فضاهای موجود در مرکز آفرینشهای هنری تهران تعیین شده است.که به شرح زیر می باشد:   ·         کارگاههای هنری شامل: کارگاه نقاشی و نقاشی دیواری، سفالگری و مجسمه سازی، کاردستی و کولاژ، خوشنویسی. ·         آموزش تاتر و نمایش عروسکی ·         موزه کودک ·         کتابخانه ·         بازارچه کودک ·         مهد کودک ·         سالن نمایش تاتر ·         سالن کنفرانس ·         بخش اداری شامل:  مدیریت عامل، اتاق کنفرانس، روابط عمومی، حراست، امور مالی، تدارکات، بایگانی و چاپ و تکثیر، آبدارخانه، سرویس بهداشتی. 3-1: اهداف طرح هدف از این پروژه ایجاد محیطی آرام ، ‌فضائی روح‌بخش و شادی‌آور و مكانی مناسب برای بازی و سرگرمی بچه‌هاست . فضائی كه بتواند اسباب خلاقیت كودك و نوجوان را فراهم آورد و انگیزه نوآوری و عملی كردن تخیلات آنها را تقویت نماید . هرگوشه‌ای از این محیط باید برای كودك تجربه‌ای ایجاد كند و احساس ویژه‌ای را در ذهن او به وجود آورد . كودكان باید در این محیط تضادها را لمس كنند . باز و بسته ، تاریك و روشن ، زبری و نرمی ، صاف و خشن ، اختلاف سطوح ، تورفتگی و پیش‌آمدگی ، تماشای محیط بیرون از ورای پنجره‌های شیشه‌ای ، نمایش اختلاف رنگها ، سطوحی برای نقاشی و رنگ‌كاری ، زمین‌هائی برای كندن خاك و گل‌كاری ، مكانی برای دكورسازی ، فضای آموزشی را تبدیل به محیطی دوستانه برای كودك می‌كند . به‌طور كلی اهداف این مجموعه را می‌توان در موارد زیر خلاصه كرد : 1-       فراهم‌آوردن محیطی كه در آن به نیازهای كودكان برای انجام تجربه‌های ملموس پاسخ گفته و به‌ موضوعاتی همچون لمس كردن ، كشف كردن ، تجربه كردن ، اختراع كردن و بالاخره بازی كردن تأكید دارد . 2-       ایجاد شرایطی كه با كسب تجربیات علمی و فرهنگی بتوان ثابت نمود كه آموزش می‌تواند جنبة تفریحی داشته باشد . 3-       به‌وجود آمدن فضای فرهنگی ‌، تفریحی كه در آن كودكان و نوجوانان بتوانند با گذرانیدن اوقات فراغت خود تأثیر متقابلی بر روی یكدیگر بگذارند . 4-       فراهم كردن امكان كسب تجربه‌هائی برای گروه‌های مدرسه‌ای و یا تشكیلات مختلف كه دستیابی به آنها در محیط مدرسه و یا خانه بسیار سخت و یا غیرممكن می‌باشد . 5-       كوشش در جهت به‌وجود آوردن اشتیاق مداوم در كسب علم 6-       ارتقاء اعتماد به‌نفس در كودك و نوجوان و ایجاد روحیه همكاری و تعاون و نهایتاً حس استقلال 7-       برانگیختن قوه كنجكاوی و جرقه زدن تصورات و تخیلات و خلاقیت كودك
پایان نامه كامل -80 صفحه    قیمت توافقی09376422121



نوع مطلب : پایان نامه -تحقیق-پروژه معماری، 
برچسب ها : پایان نامه كانون پروش فكری كودكان،

       نظرات
جمعه 13 خرداد 1390
علی م مولایی